adsense

30 Temmuz 2013 Salı

Windows 8, yeni işletim sistemim

Bilgisayar konusunda çok yenilikçi olduğumu kabul ediyorum. Kullandığım program ne olursa olsun son sürümü kullanmak isterim. Hiç korkmam yazılımlardaki yeniliklerden. Beni en çok, işletim sistemi ve Adobe yazılımlarının yeni sürümleri heyecanlandırır. Adobe ürünleri her sene yenilendiği için işletim sisteminin heyecanı bir başka olur benim için.

Daha beta aşamasındayken incelemeye başlar, sanal pc’ye yükler kullanırım. Yenilikler ne olursa olsun ön yargıda bulunmadan öğrenmeye çalışırım. İlk bilgisayarımda Windows 98 SE işletim sistemi vardı. Sonra Windows ME ve Windows 2000 çıktı. Windows 2000′i pek kullanmadım Server tabanlı olduğu için.

Çevreme baktığım zaman işin ehli insanların bile yeni işletim sistemine temkinli yaklaştıklarını görüyorum. Bırakın kullanmayı yüklemekten çekinen arkadaşlar var, acaba kullanamazsam, çözemezsem… Banka verilerinin bulunduğu bilgisayara yüklemeyeceksin ki. Kendi özel bilgisayarın sonuçta…

İnsanoğlunu memnun etmek zordur. Yeni işletim sistemi ne kadar iyi olursa olsun mutlaka birileri tarafından eleştirilecek, beğenilmeyecek. Windows 7 çıktığında XP’den asla vazgeçmek istemeyen kullanıcılar az değildi. Windows 7′den önceki işletim sistemi Windows Vista gibi çok berbat işletim sistemi vardı. Windows 7′nin stabil ve performanslı bir sistem olduğu anlaşılınca kullanıcı sayısı hızla arttı. Windows XP kullanmak istemeyenler yada yeni bir işletim sistemi kullanmak isteyenler için Windows 7 biçilmiş kaftandı.

Sonra Windows 8 ortaya çıktı. Beta aşamasından bu zamana kadar hep eleştirildi Windows 8. Başlat düğmesinin kaldırılmış olması, başlat menüsü yerine tam ekran, kutucuklardan oluşan bir ekranın gelmesi çok radikal değişikliklerdi. Dedim ya insanları memnun etmek zordur diye. Bu tür değişiklikler ve yenilikler olmasa “eskisi makyajlanmış piyasaya sürülmüş” lafı dolaşır etrafta. Bir sistemin gelişebilmesi için mutlaka değişikliklerin olması gerekmektedir. Sonuçta bütün iş alışkanlıklarda bitiyor. Bilgisayar kullanmaya yeni başlayan birine Windows 8′i kullanması gerektiğini söylediğinizde şikayet etmeyecektir mesela. Windows 8'in en çok tartışılan değişikliği klasik başlat düğmesinin ve menüsünün olmaması. Bunu bir eksiklik bilen kişilerin çoğunda Android yada iPhone cep talefonları mevcut ve bunlarda da başlat menüsü yok. Haaa onlar dokunmatik kolay oluyor... diyenler olacaktır. Ama merak etmeyin dokunmatik olmayan bilgisayarlarda Windows 8 başlat menüsünü fare ile kullanabiliyorsunuz.

İş yerinde Windows 7, evde ise Windows 8 kullanıyorum. İkisini karşılaştırmak gerekirse, Windows 8 kullanmak daha çok hoşuma gidiyor. Bir defa bilgisayarın hızlı açılması bile Windows 8′i yüklemek için bir neden. Explorer pencerelerinde Ribon araç çubuklarının kullanılması çok hoşuma gitti. Windows 7′de bile bir kaç adımda yaptığınız işlemleri bu araç çubukları üzerinden bir tıkla yapabiliyorsunuz. Dosya kopyalama yaparken duraklatıp daha sonra devam ettirmeniz de ayrı bir güzellik.

Evet buna rağmen Windows 8 kullanımı düşük olabilir. Windows 7 çıktığında daha çok satmıştı bu doğru ama, ondan önce Windows Vista gibi Microsoft’un yüz karası bir işletim sistemi vardı. Windows 8′in talihsizliğidir Windows 7. Tüm eleştirilere açığım. Bence Windows 8 şu ana kadar Microsoft’un çıkardığı en iyi ve eğlenceli işletim sistemidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder